Press Release

Workday utnämns till ledare i Gartner Magic Quadrant för Cloud HCM Suites för medelstora och stora företag

Positionerad som ledare för tredje året i rad: uppnådde högsta övergripande position för exekveringsförmåga

STOCKHOLM, Sverige, Aug. 22, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Workday, Inc. (NASDAQ:WDAY), en ledande leverantör av professionella molnlösningar för ekonomi- och personalhantering, meddelade idag att Gartner, Inc. har placerat Workday, Inc. i ledarkvadranten i Magic Quadrant för Cloud HCM Suites för medelstora och stora företag1. Workday utnämndes till ledare för tredje året i rad och placerades högst för övergripande förmåga att exekvera.

Organisationer förlitar sig i allt högre grad på Workday Human Capital Management (HCM) för att driva personalens produktivitet och engagemang, få djupare insikter om de anställda och för att hålla jämna steg med organisationens utvecklingsbehov. Över 70 procent av Workdays mer än 2, 200 kunder är live och med en kundnöjdhet på 98 procent fortsätter Workday att leverera den vision och innovation som globala organisationer behöver för att förbli konkurrenskraftiga, med ny utveckling som möjliggör:

• Ökad öppenhet och flexibilitet för att driva unika företag: Workday fortsätter att skapa ökad öppenhet för kunder genom att föra in Workday i andra miljöer och applikationer. Pionjärer bygger och distribuerar applikationer med Workday Cloud Platform, vilket gör det möjligt för andra kunder och partners att utnyttja API:er och Workday-verktyg i framtiden. Och genom ett partnerskap med Slack hjälper Workday människor att mer intuitivt samarbeta och få kontakt inom sina naturliga arbetsytor.

• Fler intelligenta tekniker för att skapa en sömlös upplevelse för anställda: Workday skapar fler intelligenta verktyg för att förenkla uppgifter och förbättra den övergripande arbetstagarupplevelsen. Detta inkluderar utveckling av ett konversationsgränssnitt —Workday Assistant — med hjälp av naturlig språkbehandlingsförmåga för att tillhandahålla realtidsinformation, rekommendationer och bästa praxis till personal samtidigt som de arbetar med deras dagliga uppgifter och transaktioner. Workday kommer också att leverera en ny personupplevelse för att möjliggöra en mer sammankopplad, personlig och engagerande digital upplevelse. I Workday Learning kommer kommande maskininlärningsdrivna förbättringar av media transkription att förbättra tillgänglighet, förståelse och videosökning för användare.

• Ökade globala möjligheter för att driva expansion: Workdays kundcommunity representerar mer än 31 miljoner anställda över hela världen och fortsätter att skapa affärsvärde genom användning av Workday applikationer i mer än 200 länder och på mer än 30 språk. Samtidigt som Workdays kundcommunity och globala närvaro växer, fortsätter Workday att förbättra sin globala kapacitet genom initiativ som Workday Global Payroll Cloud Program, där kunderna kan välja de bästa lokala lönehanteringstjänsterna för deras behov samtidigt som de minskar kostnader och tid för att tillämpa, integrera och hantera tredjepartslösningar inom lönehantering. Workday har för närvarande 20 globala lönehanteringspartners som tillhandahåller certifierade integrationer som täcker mer än 127 länder.

"Vi tror att Gartners positionering av Workday som en HCM-ledare för tredje året i rad
visar på den nivå av innovation och stöd som vi levererar till kunder runt om i världen – vilket även understryks av vår 98 procents kundnöjdhet”, säger Cristina Goldt, vice president, HCM-produkter, Workday. "Några av världens största organisationer, inklusive Fortune 50 och Fortune 500 företag, använder Workday på grund av vår långvariga förmåga att få kunder live och snabbt realisera värde. Vi ser fram emot att fortsätta samarbeta med våra kunder och leverera teknik och erfarenhet som överstiger deras förväntningar och som samtidigt bidrar till ökad tillväxt och framgång."

Mer information

1 Gartner "Magic Quadrant for Cloud HCM Suites for Midmarket and Large Enterprises" av Melanie Lougee, Ranadip Chandra, Ron Hanscome, Helen Poitevin, Chris Pang, Jeff Freyermuth, Sam Grinter, John Kostoulas, Jason A. Cerrato, 15 augusti 2018.

Obligatorisk ansvarsfriskrivning:
Gartner rekommenderar inte någon specifik leverantör, produkt eller tjänst som omnämns i sina forskningspublikationer, och råder inte teknikanvändare att endast välja de leverantörer som fått högst betyg eller annat utnämnande. Gartners forskningspublikationer består av åsikter från Gartners forskningsorganisation och ska inte betraktas som absoluta fakta. Gartner frånsäger sig alla garantier, uttryckta eller underförstådda, avseende denna rapport, inklusive eventuella garantier om säljbarhet eller lämplighet för något specifikt ändamål.

Om Workday
Workday är en ledande leverantör av professionella molnlösningar för ekonomi- och personalhantering. Workday grundades 2005 och erbjuder finanshanterings-, personalhanterings- och analyssystem designade för världens största företag, utbildningsinstitutioner och myndigheter. Organisationer som sträcker sig från medelstora företag till Fortune 50-bolag har valt Workday.

© 2018. Workday, Inc. Alla rättigheter förbehålls. Workday och Workday logotypen är registrerade varumärken som tillhör Workday, Inc. Alla andra varumärken och produktnamn är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör respektive ägare.

Framåtblickande uttalanden
Detta pressmeddelande innehåller framåtblickande uttalanden som bland annat inkluderar uttalanden om förväntade resultat och fördelar med Workdays erbjudanden. Orden "tro", "kan", "kommer att", "planera", ”förvänta” och liknande uttryck är avsedda att identifiera framåtblickande uttalanden. Dessa framåtblickande uttalanden uttrycks med reservation för risk, osäkerhet och antaganden. Om riskerna förverkligas eller antagandena visar sig vara felaktiga kan de faktiska resultaten skilja sig väsentlig från de resultat som antytts av dessa framåtblickande uttalanden. Riskerna inkluderar, men är inte begränsade till, risker som beskrivs i våra registrerade handlingar hos Securities and Exchange Commission (SEC), inklusive Form 10-Q för kvartalet som slutade 30 april 2018 och våra framtida rapporter som vi kan delge SEC framöver, vilket kan resultera i att faktiska resultat avviker från förväntningarna. Workday åtar sig ingen skyldighet och avser för närvarande inte att uppdatera några sådana framåtblickande uttalanden efter datumet för denna release.

Eventuella ej lanserade tjänster, verktyg eller funktioner som refereras till i detta dokument, på vår hemsida, eller i andra pressmeddelanden eller offentliga uttalanden, som ännu inte är tillgängliga, kan ändras enligt Workdays eget godtycke och kan komma att inte levereras enligt plan eller över huvud taget alls. Kunder som köper Workdays tjänster bör fatta sina köpbeslut baserat på tjänster, verktyg och funktioner som för närvarande finns tillgängliga.

För mer information vänligen kontakta:
Mia Reynolds
The PR Network